خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/08/26 - 13:51
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
سرگزی با اشاره به گفت‌وگوی مقامات آمریکا و کره‌جنوبی درباره دارایی‌های ایران؛

واشنگتن به دنبال افزایش فشار اقتصادی در آستانه مذاکرات برجامی است

رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس اعتقاد دارد تنها دستاورد بلوکه کردن اموال ایران برای کره جنوبی، عدم اعتماد کشورها با سئول است.

محمد سرگزی در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری خانه‌ملت، در رابطه با  گفت‌وگوی دو مقام آمریکا و کره جنوبی درباره دارایی‌های بلوکه شده ایران، گفت: سیاستمداران کاخ سفید هیچگاه در مقابل جمهوری اسلامی رفتار صادقانه ای نداشته اند و دشمنی هایشان را آشکارا و پنهان انجام داده اند.



نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند و نیمروز و هامون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اموال کشورمان بدون هیچ دلیل و منطقی توسط کره‌ای ها بلوکه شده است، اظهار کرد: در واقع فشار آمریکایی ها بر مقامات این کشور مهمترین عامل بلوکه شدن دارایی های ایران است که هیچ پشتوانه بین المللی نداشته و بر خلاف قوانین است.



وی ادامه داد: آمریکایی ها در عرصه میدان و سیاست شکست های سنگینی از کشورمان دریافت کرده اند از این رو تلاش می کنند سیاست فشار اقتصادی را اجرایی کنند تا ایران تحت فشار بر میز مذاکرات حاضر شود.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که آمریکایی ها در مقابل رسانه های دنیا صحبت از مذاکره با ایران می کنند و می خواهند خودشان را حامی گفتگو نشان دهند در حالی که پشت پرده اقدام به اجرای دسیسه های ضدایرانی می کنند.



رئیس فراکسیون حقوق بشر و حقوق شهروندی مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بدون شک دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد خواهد شد و تنها عدم اعتماد کشورها به سئول به دلیل بلوکه کردن غیر قانونی اموال کشورمان باقی خواهد ماند./



پایان پیام

  • کد خبر : 331522
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار